|
Kort gezegd deelt een bedrijf antwoorden en oplossingen voor problemen van de toekomstige klant. Daarbij biedt het bedrijf de middelen (de producten en/of diensten) aan om deze oplossingen tot stand te kunnen brengen. Een gevolg hiervan is dat het aangeboden product of dienst onderdeel is van de oplossing en logischerwijs aangekocht dient te worden.
Inbound marketing is klantvriendelijk en nuttig. Daarnaast zijn Belgium Phone Number List resultaten goed te meten. Een bedrijf is niet langer slechts verkoper, maar vooral ook adviseur.
Outbound-versus-inbound-zoekmachine-marketing
HubSpot is de grote drijvende kracht achter inbound marketing. Als officieel partner van HubSpot maken wij ook gebruik van deze digitale marketing filosofie. Alleen gebruiken wij hiervoor het beroemde en bewezen See, Think, Do, Care model van Google. Vier fases waarin jij ervoor zorgt dat je onder de aandacht komt van je klant, zonder te schreeuwen.
Het inbound marketing- en salesproces doorloopt vier fasen:
1. See: Aandacht trekken
Het plaatsen van de juiste informatie op de juiste plek op het juiste moment zorgt ervoor dat bezoekers op de website van jouw bedrijf terecht komen. Een handig hulpmiddel hierbij is bijvoorbeeld Google Trends. Daar kun je eenvoudig zien op welke onderwerpen op dit moment veel wordt gezocht.
2. Think: De overwegingsfase
Vervolgens is het belangrijk om de bezoekers van jouw website om te zetten in leads of potentiële klanten. Dit kan bijvoorbeeld door het vragen van contactgegevens in ruil voor een gratis e-book. Ze moeten gaan overwegen om zaken met jou te gaan doen en jij wilt hen hiervan overtuigen door relevante content aan te bieden.
|
|