|
Ben je dagelijks met content bezig? En je bent inmiddels op zoek naar een communicatie- of content kalender? Super, dan ben je goed bezig! Structuur in je planning zorgt ervoor dat je vast blijft houden aan een strategie. Daarnaast geeft het gebruik van een goede communicatiekalender je meer rust, waardoor je je goed kunt focussen op je doelen. Je kunt met het gebruik van een communicatiekalender zorgen voor de juiste boodschap, tegen de juiste doelgroep op het juiste moment. Dit is de basis van een goede inbound marketingstrategie.
In dit artikel geven we je 8 tips voor het opstellen UAE Phone Number List van een communicatiekalender. Mocht je direct aan de slag willen, wat ik heel goed begrijp en zelfs aanmoedig, download dan vooral ons gratis template voor het maken van je eigen communicatie- en contentkalender.
Tip 1: Start niet vanuit je eigen agenda, start vanuit de agenda van je doelgroep
Probeer in de huid van je doelgroep te kruipen. Wat zijn voor hen de belangrijkste momenten? Vind je het lastig om hierachter te komen? Ga dan het gesprek aan met collega’s die klantcontact hebben. Kun je een brainstormsessie organiseren met deze collega’s? Probeer tijdens een brainstormsessie antwoorden te krijgen op de volgende vragen:
Wanneer komt je bedrijf het meest in contact met personen binnen je doelgroep?
Zijn er terugkerende vragen vanuit de doelgroep? Krijgen klantenservicemedewerkers veel dezelfde vragen, of tijdens face-to-face gesprekken met klanten? Kijk nog eens naar je zoekwoorden op de website.
Heeft jouw doelgroep of hebben jouw persona’s te maken met bepaalde seizoen of een bepaalde cyclus?
De 8 tips direct inzetten voor jouw eigen organisatie? Maak snel je eigen communicatiekalender met het gratis template van Team Nijhuis.
|
|